News

Lancering van het nieuwe bouwbedrijf MODUBO

Het aannemersbedrijf Laarakkers & Wijnhoven BV en E&B Systeembouw bundelen hun krachten onder de nieuwe naam MODUBO! Na een intensief proces van enkele maanden om hun identiteit te vernieuwen, werd begin november het spannende moment bereikt.

- 3 min. leestijd

  

Over de lancering

Op 1 november is het nieuwe merk gelanceerd naar de partners en ander publiek zoals vrienden en familie. Enkele dagen daarvoor is richting het personeel al een soft-launch geweest waarbij het personeel helemaal meegenomen is in de verandering. Iedereen die onder de vlag van MODUBO werkt weet nu wat de merkwaarden zijn, hoe de nieuwe bedrijfsnaam is ontstaan en wat de gedachte is achter het logo. Onder het genot van gebak (met logo), een frietje en wat drankjes is het nieuwe merk gepresenteerd en heeft het personeel zijn nieuwe werkkleding in ontvangst mogen nemen. Vanaf nu zul je dus meer groen met geel voorbij zien komen op de bouwplaats!

Het traject richting het nieuwe merk

Van twee bedrijven naar een nieuw merk vergt veel stappen. Om dit goed aan te pakken hebben we op elke stap goed met elkaar samen gezeten, elkaar bevraagt en de wensen en doelen naar boven gehaald. Een verandering van dit formaat heeft namelijk effect op alle vlakken in het bedrijf. Zowel op kantoor als op de bouwplaats. Hieronder vind je een samenvatting van de stappen die we samen hebben gezet.

1. Strategie

Het is van groot belang om, bij het samenvoegen van twee bedrijven die samen verder gaan, vanaf het begin een gedeelde stem te ontwikkelen. Dit zorgt voor consistentie van het bedrijf in wat het zegt en doet.

Sinds het begin van het samengaan van de bedrijven, hebben we actief meegewerkt aan het structureren van het aanbod, het onderzoeken van de doelgroep, het bepalen van de missie en visie van het bedrijf en het kiezen van een nieuwe naam. Dit proces is de fundering geworden waar we het merk verder op hebben kunnen bouwen.

2. Bedrijfsnaam

Uit verschillende samenkomsten en brainstormsessies zijn talloze namen en ideeën naar voren gekomen. Na een zorgvuldige selectie en onderzoek naar beschikbaarheid zijn enkele namen voorgelegd om uit te kiezen. Uiteindelijk is de keuze gevallen op MODUBO, een naam die alle essentiële elementen omvat.

MODUBO is ontstaan uit de samenvoeging van drie cruciale pijlers: Modulair, Duurzaam, Bouwen. De term ‘Modulair’ weerspiegelt het specialisme in prefab onderdelen, waarmee efficiënter gebouwd kan worden en bijgedragen wordt aan het tegengaan van de woningnood. ‘Duurzaam’ staat voor de ambitie om een oplossing te bieden voor de uitdagingen op het gebied van verduurzaming. ‘Bouwen’ impliceert het gebruik van zowel traditionele bouwmethoden als prefab, waardoor er ruimte is voor kwalitatief maatwerk. MODUBO vertegenwoordigt zo niet alleen een naam, maar een filosofie die de kernwaarden van het bedrijf weerspiegelt.

3. Identiteit

Na het voltooien van de strategiefase en het vaststellen van de bedrijfsnaam, richtten we onze aandacht op de uitstraling van het bedrijf. De eerste stap omvatte het samenstellen van diverse moodboards, waarbij we kleur, fotografie en vormen in overweging namen. Hier werd de keuze voor een warm groen met een fris geel al gemaakt. Later hebben we de exacte kleurwaarden getest op psychologische impact, herkenbaarheid en contrast.

De beslissingen die voortkwamen uit de strategie vinden ook hun plek in het bedrijfslogo. Het logo is namelijk een 3D-visualisatie van een twee-onder-een-kapwoning. Dit symboliseert het samenvoegen van de twee bedrijven. Het 3D-effect van het logo benadrukt de ruimtelijkheid. De afzonderlijke elementen representeren het aanbod van prefab onderdelen.

4. Grafische producten

Tijdens dit traject zijn we stap voor stap gaan werken naar de verschillende eindproducten die nodig zijn om het bedrijf visueel op de kaart te zetten. Denk aan werkkleding, busbestickering, printwerk en natuurlijk een splinternieuwe website. In samenwerking met verschillende partijen hebben we de complete online en offline kunnen realiseren met een consistent design voor alle grafische uitingen. Dit met een duidelijke en strakke tijdlijn om alles vóór de datum van lancering gereed klaar te hebben. Bekijk de projectpagina van MODUBO hier om een idee te krijgen van alle designs.

Impressie van het project

Klik hier om het gehele project te bekijken

Door

Dit artikel delen?

Meer nieuws

van ANTIGIF®

All news →
Anne Roos Hosters Anne Roos Hosters

Anne Roos Hosters

Medeoprichter & designer
+31 73 203 20 73 anneroos@antigif.nl
Ontvang onze brochure met prijsindicaties

Ontvang onze brochure met prijsindicaties

Naar welk emailadres mogen we hem sturen?

Verzonden!
Je ontvangt hem zo in je inbox.

Niet aangekomen? Stuur dan een mail naar hello@antigif.nl, dan sturen we je hem alsnog toe.

All news

Deze website gebruikt cookies

We gebruiken cookies om het verkeer van deze website te analyseren. Deze informatie wordt alleen gedeeld met partnerbedrijven die ons helpen om jouw ervaring met ons zo positief mogelijk te maken.

Privacyverklaring