Een liefdevol merk in de digitale wereld

Onze partner Omelette du Fromage heeft ons gevraagd voor een volledige rebranding van hun merk. Deze digitale creatievelingen uit Amsterdam zochten een nieuwe uitstraling die past bij hun passie voor het creëren en adverteren van pakkende content. Na het doorlopen van een merkstrategie, ontwerpen van de identiteit en creëren van een verleidelijke custom website, kun je niet anders dan verliefd worden.

  • Client

    Omelette du Fromage
  • Brand

    Omelette du Fromage
  • Sector

    B2B
  • Collaborators

    ANTIGIF® → Strategie, identiteit & webdesign Omelette du Fromage → Web development
  • Services

    • Onderzoek
    • Aanbod
    • Logo
    • Kleur
    • Typografie
    • Beeldstijl
    • Brand boek
    • Website

Strategie

Een verleidelijk merk

Om een rebranding goed te laten slagen zijn we allereerst de strategie dieper ingedoken. We hebben het aanbod gespecificeerd, de merkbelofte aangescherpt en zijn kern- en merkwaarden opgesteld die terug te relateren zijn naar het gekozen archetype ‘de lover’. Bij Omelette du Fromage hebben ze namelijk een echte passie voor het vak. Daarnaast wordt adverteren ook wel gezien als ‘de kunst van het verleiden’. Vandaar de merkbelofte: We make your audience fall in love with you. De link naar liefde vind je ook overal terug in de Tone of Voice binnen de gehele identiteit.

Oude situatie Nieuwe situatie

Identiteit

Let's make it unforgettable together

In de strategie werd duidelijk dat de identiteit clean, speels en liefdevol moest worden. Vandaar dat de identiteit een ‘romantic’ en ‘clean’ lettertype bevat. De speelsheid is teruggebracht door het gebruik een set iconen die speciaal voor Omelette du Fromage is ontworpen. In kleur heeft de creme in combinatie met het  zwart de overhand gekregen om professionaliteit uit te stralen. De roze kleur zorgt voor de relatie met het lover archetype.

Brand manual / huisstijlhandboek voor Omelette du Fromage
Identiteit huisstijl kleuren
  • Website

Deze custom website is ontworpen om te laten zien dat de mogelijkheden echt eindeloos zijn op gebied van webdesign! Neem bijvoorbeeld de light, dark en love mode die je rechts in het scherm vindt. Verder vind je er ook een ballenbak met klanten, schuifbare service kaarten om een offerte aan te vragen of je gaat tinder swipen om te kijken met wie je contact opneemt. Neem zelf maar eens een kijkje. Om naar de website van Omelette du Fromage te gaan klik je hier.

  • Phone frame illustration
  • Phone frame illustration
  • Phone frame illustration
  • Phone frame illustration
  • Phone frame illustration
  • Phone frame illustration
  • Phone frame illustration

Iconenset

Naast de identiteit hebben we een uitgebreid iconen pakket ontworpen. Deze zijn door de medewerkers van Omelette du Fromage, gemakkelijk overal te gebruiken. Ze komen terug op de website, in advertenties, op de sociale media en vele andere plekken. Door de consistentie in alle iconen wordt ook hiermee de herkenbaarheid van het merk versterkt.

Iconenset

Heb jij nu ook zin gekregen in een rebranding?

Neem contact op →
All work